Czy opłaca się kupić używaną kserokopiarkę do nowootwartego biura?

Z założeniem firmy i otwarciem biura nieodłącznie wiążą się wysokie koszty. Jednym z nich jest zakup profesjonalnego sprzętu, który zapewni optymalną pracę zatrudnionym osobom. Zakup kserokopiarki jest niezbędny do płynnego wykonywania wszelakich działań w biurze. W związku z tym, właściciele i zarządcy biur rozważają zaopatrzenie się w sprzęt używany. Czy tylko nowa kserokopiarka może sprawdzić się w niedawno otwartym biurze?
Oszczędna alternatywa
Specjalistyczny sprzęt, jakim są kserokopiarki do biur, może w sklepie kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dodatkowo, aby móc skorzystać z umowy gwarancyjnej w razie potencjalnej usterki, należy stosować tylko oryginalne tonery, których cena może niemal dorównywać kwocie zakupionego sprzętu. Dla młodych przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczęli swoją karierę, oszczędność na każdej złotówce jest istotna. Początki firmy nie są proste, a wysokie zyski przychodzą zazwyczaj dopiero po jakimś czasie.
Ekspert z zakładu poligraficznego Grafix – Bis, oferującego sprzęt biurowy i związane z nim usługi, mówi:
Cena urządzenia rośnie razem z ilością dodatkowych funkcji. Im lepiej wyposażona jest kserokopiarka, tym jej cena jest wyższa. Jeśli właściciel firmy chce dobrać do swojego biura sprzęt wielofunkcyjny z najwyższej półki, ale nie posiada dostatecznych funduszy na zakup nowych modeli w sklepie, powinien rozważyć kserokopiarki poleasingowe. Ich cena może być nawet pięciokrotnie niższa od sprzętu, który dopiero został wprowadzony na rynek.
Kserokopiarki używane wcale nie muszą być gorszej jakości. Sprzęt, który został oddany do powtórnej sprzedaży po zakończeniu umowy leasingowej, może mieć niemal identyczne parametry, co najnowsze modele. Zdarzyć się może, że posiadając ograniczone środki finansowe, nabywając kserokopiarkę z drugiej ręki, zdobędzie się sprzęt o lepszej specyfikacji, niż w przypadku kupna nowego urządzenia za niższą cenę. Co więcej, kserokopiarka poleasingowa, nie musiała być w ogóle użytkowana. Większe przedsiębiorstwa kupują sprzęt hurtowo i nie wykorzystują wszystkich zamówionych sztuk. W celu zarobku, sprzedają później nieużywany sprzęt za znacznie niższą cenę.
Kwestie warte uwagi
Decydując się na kserokopiarkę używaną warto poza ceną kierować się jeszcze innymi czynnikami. Sprzęt sprzedawany, nawet po kilkuletnim użytkowaniu, może nadal mieć aktualną kartę gwarancyjną. Dzięki temu nawet w razie awarii, można być spokojnym o ekonomiczny serwis.
Porównywanie parametrów kserokopiarek i ich cen pozwoli na kupno bogato wyposażonego urządzenia, o porównywalnej specyfikacji do modelów, które znajdują się w sklepach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Wimns Montaż naprawa i konserwacja urządzeń Włodzimierz Seliwiak
Maszyny - regeneracja
woj. mazowieckie09-402 Płock, Kostrogaj 14A
-
Splendor Auto PHU Dariusz Naumowicz
Budowlane maszyny - części zamienne, naprawa
woj. warmińsko-mazurskie19-300 Ełk, Suwalska 16
-
Motrol Sp. z o.o.
Budowlane maszyny - części zamienne, naprawa
woj. dolnośląskie55-200 Godzikowice 106 B
-