Frezowanie nawierzchni 3D - na czym to polega?
Po drogach publicznych i autostradach codziennie przejeżdżają setki, a może nawet tysiące samochodów. Nic dziwnego zatem, że nawierzchnia ulic po jakimś czasie wymaga naprawy oraz renowacji. W tym celu zwykle przeprowadza się tzw. frezowanie, czyli usuwanie starej, mocno już podniszczonej masy asfaltowej w celu pokrycia jej nową powłoką. Ostatnio tego typu działania coraz częściej przeprowadza się przy zastosowaniu metody 3D. Sprawdź szczegóły!
Frezowanie nawierzchni – standardowy sposób postępowania
Profesjonalnie przeprowadzone frezowanie nawierzchni ma na celu głównie możliwie jak największe skrócenie czasu pracy wykonywanych robót, jak również związanych z nimi uciążliwości dla uczestników ruchu drogowego. Usuwanie wierzchniej warstwy betonu i asfaltu z reguły odbywa się za pomocą nowoczesnych frezarek gąsienicowych i kołowych sterowanych przez doświadczonych operatorów z takich firm, jak FREZBUD. Wyposażone w funkcjonalne podajniki maszyny szybko i sprawnie eliminują z otoczenia pozostałości po przeprowadzonych robotach, umieszczając je bezpośrednio na przeznaczonych do tego samochodach ciężarowych. Zebrany z drogi materiał w większości przypadków poddaje się specjalnej obróbce. To sprawia, że można go ponownie wykorzystać do budowy dróg, bez ryzyka zaśmiecania środowiska naturalnego odpadami po zrealizowanych pracach remontowych.
Innowacyjne frezarki doskonale sprawdzają się zarówno przy gruntownych pracach polegających na ściąganiu nawierzchni z całej długości danego odcinka drogi, jak i przy punktowym zrywaniu asfaltu w ramach wykonywanych napraw bieżących. Dodatkowo frezowanie ścieralnej warstwy umożliwia skuteczną likwidację kolein oraz falistości bez konieczności ułożenia nowej warstwy nawierzchni.
Czym jest frezowanie 3D?
Do wykonania frezowania nawierzchni 3D niezbędne jest użycie odpowiednio przystosowanych do tego celu maszyn. Tego typu frezarki dysponują nowoczesnymi cyfrowymi systemami sterowania, za pomocą których można szybko i łatwo ustalić różne parametry. Dotyczy to nie tylko grubości asfaltu, ale także kąta nachylenia powierzchni drogi. Wzięcie pod uwagę tych zmiennych w efekcie usprawnia proces usuwania nawierzchni z drogi, realnie zmniejszając ryzyko ściągnięcia zbyt dużej jej ilości. Frezowanie nawierzchni 3D zazwyczaj przebiega szybciej, niż ma to miejsce w przypadku zwykłych maszyn kołowych i gąsienicowych. Jest to związane ze znaczącym ograniczeniem cyklu pracy urządzenia frezującego. Frezarki 3D pozostawiają po sobie idealnie równą powierzchnię, bez jakichkolwiek wybojów czy dziur.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana