Rodzaje katalogów drukowanych
Katalogi drukowane stanowią wielostronicowe produkty, które pełnią funkcję informacyjną i są zarazem formą reklamy. Tego typu rozwiązania są wykorzystywane przez firmy z różnych branż, a także przez organizacje oraz instytucje. Jakie wyróżnia się rodzaje katalogów, i na czym polega specyfika każdego z tych rozwiązań? Jakie wymogi powinien spełniać profesjonalny katalog? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
Katalogi reklamowe są jednym ze sposobów promowania produktów i usług. Mogą być one wykorzystywane jako gazety i prospekty reklamowe, broszury, czasopisma lub konspekty. Często stosuje się je podczas spotkań służbowych, targów oraz konferencji. Wyróżnia się następujące rodzaje katalogów: katalogi zszywane, klejone, szyto-klejone oraz spiralowane.
Przeczytaj również: Jaką techniką drukuje się książki?
Katalogi zszywane
Katalogi zszywane nie posiadają wyraźnego grzbietu. Na ogół mają zastosowanie krótkoterminowe – korzysta się z nich na przykład w celu zaprezentowania tygodniowej oferty danego sklepu. Na takie rozwiązanie warto zdecydować się przede wszystkim w przypadku, gdy katalog ma składać się z niewielkiej ilości kartek.
Katalogi klejone
Katalogi klejone od katalogów zszywanych różnią się tym, że posiadają wyraźny grzbiet. Są wykonywane z użyciem kleju PUR (kleju poliuretanowego), który gwarantuje trwałość i duże walory estetyczne, a także elastyczność grzbietów. Katalogi drukowane tego typu są wykorzystywane jako magazyny, informatory, a czasem także książki.
Katalogi szyto-klejone
Katalogi szyto-klejone charakteryzują się dużą trwałością i dużymi walorami estetycznymi. Takie rozwiązanie sprawdzi się zwłaszcza przy dużej ilość stron.
Katalogi spiralowane
Katalogi tego typu łączone są za pomocą metalowej spirali, którą umieszcza się na jednym z boków. Takie rozwiązanie wpływa na wygodę osób korzystających z katalogów, ponieważ ułatwia przewracanie kartek. Katalogi spiralowane często znajdują zastosowanie w branży turystycznej – jako informatory.
Czym powinien wyróżniać się katalog reklamowy?
Wysokiej jakości katalog musi łączyć w sobie odpowiednio przygotowaną, merytoryczną treść z ciekawą oprawą wizualną. Duże znaczenia ma spójność graficzna: katalog powinien odpowiadać identyfikacji wizualnej firmy. Musi zawierać logotyp danego przedsiębiorstwa, w odpowiedniej rozdzielczości. Należy pamiętać także o czytelnym układzie tekstu. Oferta firmy powinna być zaprezentowana prosto i przystępnie. Bardzo ważnym elementem są fotografie, które powinny przedstawiać produkty w taki sposób, aby skłonić klienta do ich zakupu.
Katalogi drukowane na zamówienie
Pracownik drukarni Dem Druk dodaje:
Przy zamawianiu katalogów reklamowych, należy zwrócić uwagę na takie parametry, jak: rodzaj papieru i jego gramatura. Ważny jest także format, rodzaj zszywek oraz wykończenie okładki.
Drukowanie katalogów najlepiej powierzyć specjalistom. Opracują oni ofertę na podstawie przygotowanej przez Ciebie specyfikacji i udzielą szczegółowych informacji odnośnie różnych możliwości w zakresie druku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana