Artykuł sponsorowany

Rodzaje katalogów drukowanych

Rodzaje katalogów drukowanych

Katalogi drukowane stanowią wielostronicowe produkty, które pełnią funkcję informacyjną i są zarazem formą reklamy. Tego typu rozwiązania są wykorzystywane przez firmy z różnych branż, a także przez organizacje oraz instytucje. Jakie wyróżnia się rodzaje katalogów, i na czym polega specyfika każdego z tych rozwiązań? Jakie wymogi powinien spełniać profesjonalny katalog? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Katalogi reklamowe są jednym ze sposobów promowania produktów i usług. Mogą być one wykorzystywane jako gazety i prospekty reklamowe, broszury, czasopisma lub konspekty. Często stosuje się je podczas spotkań służbowych, targów oraz konferencji. Wyróżnia się następujące rodzaje katalogów: katalogi zszywane, klejone, szyto-klejone oraz spiralowane.

Przeczytaj również: Jaką techniką drukuje się książki?

Katalogi zszywane

Katalogi zszywane nie posiadają wyraźnego grzbietu. Na ogół mają zastosowanie krótkoterminowe – korzysta się z nich na przykład w celu zaprezentowania tygodniowej oferty danego sklepu. Na takie rozwiązanie warto zdecydować się przede wszystkim w przypadku, gdy katalog ma składać się z niewielkiej ilości kartek.

Katalogi klejone

Katalogi klejone od katalogów zszywanych różnią się tym, że posiadają wyraźny grzbiet. Są wykonywane z użyciem kleju PUR (kleju poliuretanowego), który gwarantuje trwałość i duże walory estetyczne, a także elastyczność grzbietów. Katalogi drukowane tego typu są wykorzystywane jako magazyny, informatory, a czasem także książki.

Katalogi szyto-klejone

Katalogi szyto-klejone charakteryzują się dużą trwałością i dużymi walorami estetycznymi. Takie rozwiązanie sprawdzi się zwłaszcza przy dużej ilość stron.

Katalogi spiralowane

Katalogi tego typu łączone są za pomocą metalowej spirali, którą umieszcza się na jednym z boków. Takie rozwiązanie wpływa na wygodę osób korzystających z katalogów, ponieważ ułatwia przewracanie kartek. Katalogi spiralowane często znajdują zastosowanie w branży turystycznej – jako informatory.

Czym powinien wyróżniać się katalog reklamowy?

Wysokiej jakości katalog musi łączyć w sobie odpowiednio przygotowaną, merytoryczną treść z ciekawą oprawą wizualną. Duże znaczenia ma spójność graficzna: katalog powinien odpowiadać identyfikacji wizualnej firmy. Musi zawierać logotyp danego przedsiębiorstwa, w odpowiedniej rozdzielczości. Należy pamiętać także o czytelnym układzie tekstu. Oferta firmy powinna być zaprezentowana prosto i przystępnie. Bardzo ważnym elementem są fotografie, które powinny przedstawiać produkty w taki sposób, aby skłonić klienta do ich zakupu.

Katalogi drukowane na zamówienie

Pracownik drukarni Dem Druk dodaje:

Przy zamawianiu katalogów reklamowych, należy zwrócić uwagę na takie parametry, jak: rodzaj papieru i jego gramatura. Ważny jest także format, rodzaj zszywek oraz wykończenie okładki.

Drukowanie katalogów najlepiej powierzyć specjalistom. Opracują oni ofertę na podstawie przygotowanej przez Ciebie specyfikacji i udzielą szczegółowych informacji odnośnie różnych możliwości w zakresie druku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.