Artykuł sponsorowany

Typy testów wibracyjnych - wykonywane sygnałem sinusoidalnym lub losowym i testy udarowe

Typy testów wibracyjnych - wykonywane sygnałem sinusoidalnym lub losowym i testy udarowe

Zanim jakiś produkt zostanie wprowadzony na rynek, trzeba sprawdzić, czy przetrwa w warunkach pracy, na które będzie narażony. W tym celu wykonuje się różnego rodzaju pomiary z użyciem odpowiedniego sprzętu. Jednym z nich są testy wibracyjne, w których wykorzystuje się trzy metody: pomiary sygnałem sinusoidalnym lub sygnałem losowym i testy udarowe. Czym się one charakteryzują?

Cel przeprowadzania testów wibracyjnych

Niektóre produkty, szczególnie te wykorzystywane w przemyśle motoryzacyjnym, obronnym czy elektronicznym, są narażone na liczne wstrząsy podczas eksploatacji. Gdyby ich producenci wprowadzili je na rynek bez sprawdzenia, czy są one wystarczająco wytrzymałe, aby przetrwać w takich warunkach, mogłoby się to skończyć licznymi wypadkami o poważnych konsekwencjach. Dlatego też powstały testy wibracyjne, dzięki którym jest możliwe odwzorowane okoliczności, w jakich będą pracowały poszczególne części. Pozwalają one ocenić trwałość danego obiektu oraz lepiej poznać jego właściwości. Wyniki badań są sygnałem mówiącym o tym, czy produkt może być wprowadzony do sprzedaży, czy trzeba go udoskonalić.

Charakterystyka typów testów wibracyjnych

Jak zostało wspomniane, testy wibracyjne można wykonywać na trzy sposoby. Pierwszy z nich wykorzystuje sygnał sinusoidalny i stosuje się go w przypadku elementów pracujących w towarzystwie obiektów, które się obracają. 

Testy sygnałem losowym przeprowadza się tam, gdzie wiadomo, że dany przedmiot będzie narażony na wymuszenie losowe. Dotyczy to na przykład części montowanych w pojazdach – tłumaczy pracownik firmy  EC TEST Systems.

Ostatni typ, test udarowy, wykorzystuje się w przypadku produktów, które będą przebywały w ruchu o dużym przyśpieszeniu, ale przez krótki czas. Dobór odpowiedniej metody jest kluczem do skutecznego pomiaru.

Kto wykonuje testy wibracyjne?

Wykonanie testów wibracyjnych wymaga użycia specjalnych urządzeń. Dysponują nimi firmy, oferujące różnego rodzaju usługi pomiarowe i to właśnie do nich można się zwrócić. Zakup nowej maszyny wiąże się z wysokimi kosztami, których ponoszenie często nie ma sensu, zwłaszcza jeśli ktoś planuje wykonać test jednorazowo. Skorzystanie z pomocy specjalistów będzie też większą gwarancją poprawności i dokładności przeprowadzonych badań. Firmy, oferujące usługi pomiarowe, zajmują się wykonywaniem różnych testów. Dotyczą one nie tylko wibracji, ale również siły, ciśnienia, natężenia dźwięku czy wielu innych czynników. Badania te są kluczowe przed wprowadzeniem produktu na rynek, dlatego warto powierzyć je profesjonalistom.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form errorBłąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.